De belastingdienst heeft inzake de SBA’s 2020 brieven gestuurd. Daarop kan men zien aan wie (welke boekhouder/accountant) de kopie aanslagen digitaal verstrekt worden.
Indien u client bent bij ons en er staat NIET Nationaal Fiscaal Adviesbureau bij intermediar, dan moet u het formulier dat bij de brief zit, retour zenden in de bijgevoegde enveloppe.
BTW Identificatienummer
De meeste ondernemers hebben een brief van de belastingdienst gehad met een nieuw btw-identificatienummer. Dat nummer moet voortaan worden gebruikt voor zakelijke contacten, facturen e.d.
Het ‘oude’ btw nummer blijft gewoon bestaan en moet voor communicatie met de belastingdienst, aangiften, e.d. gebruikt worden.
Blauwe brieven
Recent heeft de belastingdienst iedereen brieven gestuurd in verband met VIA (voor ingevulde aangifte). Deze graag zo spoedig mogelijk doorsturen aan ons. Een foto of scan mailen mag ook!
Indien u brieven van de belastingdienst heeft ontvangen inzake SBR (kopie aanslagen naar de boekhouder) en bij boekhouder staat Nationaal Fiscaal Advies Bureau, dan hoeft u niets te doen (mits u ermee akkoord bent dat wij de kopie-aanslagen krijgen).
Staat uw vorige boekhouder nog op één of beide van de bedoelde brieven? Dan moet u de toestemming aan die boekhouder intrekken. Pas daarna kunnen wij een nieuwe aanvraag doen!
Op de brieven van de belastingdienst staat nog het oude adres in Biddinghuizen, daar is al met de belastingdienst over gecorrespondeerd.
Verhuizing 5 februari 2020
Het nieuwe adres is:
Naardermeer 41
1447 KH Purmerend
06-26252168
Nieuwe voorwaarden en privacy
Geachte cliënten,
In het kader van de nieuwe privacywet (Algemene Verordening Gegevensbescherming AVG) hebben wij uw toestemming nodig om uw persoonsgegevens te mogen blijven verzamelen en te verwerken.
Deze wet treedt in werking op 25 mei 2018.
Na 25 mei 2018 kunnen wij onze dienstverlening pas weer uitvoeren nadat u en indien van toepassing, uw partner, deze verklaring heeft ingevuld en aan ons retour heeft gezonden.
Na 25 mei 2018 is het niet meer mogelijk om documenten, bescheiden, facturen, enz. aan te leveren via Gmail, Hotmail, Wetransfer.com, Dropbox, Whatsapp, Google drive, OneDrive, of enige andere organisatie die niet in de EU is gevestigd. Indien gewenst kunnen wij onze Clouddienst Stack met u delen, waarna u daar (grote) documenten kunt aanleveren. Vanaf deze datum kunnen wij, alles wat wij ontvangen via een organisatie die niet in de EU gevestigd is, niet meer verwerken.
Wij hebben een SSL certificaat waarmee onze website en uitgaande e-mail is beveiligd, waardoor wij u persoonsgegevens kunnen mailen en via onze website met u delen. Indien uw mail ook is beveiligd, is het wel mogelijk via e-mail gegevens aan te leveren.
Brief gehad met machtigingscode en nu?
De brief/brieven die de belastingdienst u stuurt en waarin machtigingscodes staan, zoals dit voorbeeld:
moet u zo snel mogelijk, maar in ieder geval voor de datum die staat bij ‘activeren voor’ aan ons doorsturen of de activeringscode doorgeven via mail kan ook!
Wanneer moet de administratie worden ingeleverd?
Standaard aanleverschema voor de btw aangiften:
Voor 15 januari – administratie van december / 4e kwartaal van het vorige jaar
Voor 15 februari – administratie van januari
Voor 15 maart – administratie van februari
Voor 15 april – administratie van maart / 1e kwartaal
Voor 15 mei – administratie van april
Voor 15 juni – administratie van mei
Voor 15 juli – administratie van juni / 2e kwartaal
Voor 15 augustus – administratie van juli
Voor 15 september – administratie van augustus
Voor 15 oktober – administratie van september / 3e kwartaal
Voor 15 november – administratie van oktober
Voor 15 december – administratie van november
Aanleveren voor de aangifte IB/jaarrekening
Voor 15 maart indien u de aangifte voor 1 mei bij de belastingdienst wil indienen
Ook als u alvast een berekening wil van de verschuldigde belasting, maar nog niet wil indienen!
Aanlevering van de loonmutaties
Minimaal 3 werkdagen voordat u de lonen gaat betalen